torsdag den 31. marts 2011

The United States of America, here I come!

Lige siden 6. klasse har jeg gået rundt og drømt om at tage et år til USA. Jeg fortalte allerede mine forældre om den dengang og de synes det var en fed idé, men de var dog ikke sikre på om det bare var en hurtig tanke jeg havde fået, og måske ikke havde lyst om nogle år. Men da jeg blev ved med at snakke om det, fik jeg lov tilsidst.

Vi undersøgte hvilken organisation jeg skulle rejse med, og jeg var i alt til to interviews og to informationsmøder.
Lige inden jeg skulle ind til det andet interview var jeg næsten allerede overbevidst om at jeg ville vælge den første organisation vi havde været til interview hos, men da ændrede jeg mening...
Efter vi havde været til interview hos Explorius havde jeg en god mavefornemmelse, og jeg vidste det skulle være dem jeg ville rejse med.
Jeg fik sendt min ansøgning afsted i midten af december 2010 og fik den godkendt i starten af januar 2011. Jeg venter stadig spændt på at få en værtsfamilie, og jeg glæder mig utrolig meget til at se hvem jeg skal bo sammen med i 10 måneder.

Jeg valgte at tage et år på High School i USA, for at opleve noget nyt. Jeg glæder mig utrolig meget til at se, hvordan det bliver at bo hos en amerikansk familie, møde en masse nye mennesker, opleve den amerikanske kultur og gå på en High School. Det er virkelig en 'once in a lifetime experience' som ligger lige rundt om hjørnet!

Lige nu går jeg i 9. klasse og de afsluttende eksamener nærmer sig. Jeg glæder mig meget til at blive færdig med folkeskolen og komme ud og opleve noget nyt! Nu er der kun omkring 5 måneder til afrejsen og jeg har på fornemmelsen at de kommer til at gå stærkt!

3 kommentarer:

  1. Hej Simone! :D

    Jeg glæder mig til at følge med i dit liv i USA (og høre om hvor du skal bo og hvilken familie du får! :D) - Har tilføjet dig på min blog http://lauraoverthere.blogspot.com/p/udvekslingsstudenter.html .:)

    SvarSlet
  2. Hej Laura!
    Mange tak, og glæder mig også til at følge med i dit liv i USA :D Er også meget spændt på det med familien, håber snart jeg hører noget fra Explourius! :)

    SvarSlet
  3. Hej!

    Jeg skal selv afsted 12/13 og jeg er kun i starten af processen om at komme på highschol. Har nemlig ikke været til et interview endnu, det skal jeg først på Mandag og jeg er super nevørs! så jeg tænkte om du kunne fortælle mig hvilke spørgsmål de stiller, og om man får svar lige efter om man er egnet? :b

    Håber du svarer! - Line

    SvarSlet